wtorek, 31 stycznia 2012

Greg Bradden BOSKA MATRYCA

"(...)Pewnego mroźnego poranka znaleźliśmy się stłoczeni w maleńkiej kapliczce, otoczonej buddyjskimi ołtarzami i starożytnymi tankami (zawile haftowane tkaniny ukazujące wielkie nauki przeszłości). Skoncentrowałem się bezpośrednio na oczach mężczyzny bez wieku, siedzącego w pozycji lotosu przede mną. Przez tłumacza zadałem mu to samo pytanie, jakie zadawałem każdemu mnichowi lub mniszce, jakich spotykaliśmy w czasie pielgrzymki. "Gdy patrzymy na wasze modlitwy" - zacząłem - "co robicie? Gdy widzimy, jak intonujecie i śpiewacie przez 14 lub 16 godzin dziennie, gdy widzimy dzwony, misy, gongi, flety, mudry i mantry na zewnątrz, co dzieje się wewnątrz was?

Potężne doznanie przeszło przez moje ciało, gdy tłumacz przekazał odpowiedz opata: „Nigdy nie widziałeś naszych modlitw” – powiedział – „ponieważ modlitwa nie może być widzialna”. Poprawiając ciężkie, wełniane szaty pod stopami, mówił dalej” „To co widzieliście, to jest to, co robimy, żeby stworzyć uczucie w naszym ciele. Uczucie jest modlitwa!”.

Jakie to piękne – pomyślałem – I jakie proste! Zupełnie tak, jak wskazywały eksperymenty z końca XX wieku, to ludzkie uczucia i emocje wpływają na substancje, z której stworzona jest rzeczywistość – to nasz wewnętrzny język zmienia atomy, elektrony i fotony zewnętrznego świata. Jednakże dotyczy to mniej konkretnych slow, jakimi się posługujemy, a bardziej uczuć, jakie one w nas tworzą. To język emocji jest tym, który przemawia do kwantowych sil wszechświata… Uczucie jest tym, co rozpoznaje Boska Matryca.
(...)


Gregg Braden, BOSKA MATRYCA ŁĄCZĄC NAUKĘ CUDA I WIARĘ
Tłumaczenie: Agnieszka Grecka

1 komentarz:

  1. Świetne, też to czytałem, cieszy mnie bardzo fakt, że nauka zaczyna patrzeć też na duchową stronę, zaczynają też tam poszukiwania.
    Głównie jak widać fizyka kwantowa. :)

    http://czasprzebudzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń